Treci la locul tău!

Oamenii folosesc adesea în mod imperativ aceste cuvinte atunci când câinele pe care l-au adus în curte sau în casă zburdă bucuros și se bucură de prezența lor. Se încruntă, ridică palma și se răstesc la bietul animal: Treci la locul tău! Câinele nu înțelege de ce Darul de Iubire cu care își întâmpină prietenii-oameni le stârnește acestora atâta nervozitate. Chiar și dulăii cei mari de pe stradă și de le stâni se înmoaie atunci când îl văd cât de prietenos este și cât de multă afecțiune dăruiește. De ce prietenii lui oameni sunt atât de încrâncenați încât nu se pot bucura? La fel ni se spunea și la școală atunci când nu memoram și nu știam prea bine să repetăm ca un mecanism niște informații care nu ne-au fost niciodată de vreun folos în viață: Treci la locul tău!
În liceu am avut o profesoară de chimie care trăia o plăcere foarte intensă atunci când putea să ne dea note mici. Puteai vedea cum satisfacția îi înflorea pe chip, când ne prindea cu lecția neînvățată pe de rost. Probabil că eram pentru domnia sa o colecție de papagali vorbitori care trebuiau să repete mecanic o sumedenie de cuvinte pe care nu le înțelegeam în totalitate sensul și mai cu seamă, rostul. Din cauza acestei doamne de chimie era să repet un an. Chimia este o materiei frumoasă și îmi plăcea, dar nu puteam comunica deloc cu acea profesoară. Mă scotea la tablă, făcea tot ce-i stătea în putere să mă încurce, apoi tuna: Treci la locul tău! Îmi dădea un 2 și zâmbea mulțumită. Într-una din zile, când m-a chemat la tablă, i-am spus să-mi pună direct nota ei favorită pentru că și dacă ies și dacă nu ies, tot 2 îmi va trece în catalog. S-a înfuriat cumplit și m-a lăsat corijent pe toamnă. Doar o cerere de reexaminare cu o comisie formată din alți profesori, trimisă și aprobată de ministerul învățământului m-a ajutat să nu pierd un an din viață memorând aceleași informații ale acelorași materii. Am învățat ceva foarte important din această experiență: să caut și să-mi aflu locul în această lume, așa că îi mulțumesc acelei profesoare de Chimie, oriunde este ea astăzi.

Să-ți afli locul este echivalent cu a-ți afla menirea. Să afli pentru ce te-ai născut. Să afli care îți sunt calitățile potențiale, talentele potențiale, abilitățile potențiale și mai târziu să le valorifici. În tot ce se petrece în Univers există o motivație, o sumă de cauze care produc efectele necesare funcționării Întregului. Legile Universului acționează identic și la nivel planetar și la nivel social. Chiar și la nivel de familie. Atunci când este necesar ca un număr mai mare de oameni să studieze ecologia spre exemplu, pentru ca prin dezvoltarea unor programe de cercetare și proiectare să se dezvolte programe aplicative care să repare stricăciunile provocate mediului de către nesăbuința umană, se vor naște mai mulți prunci care vor avea în pachetul de bază toate calitățile potențiale necesare pentru deprinderea și practicarea acestei profesiuni. Misiunea școlilor de toate nivelurile este de a îndruma elevii și studenții să-și descopere potențialitățile și să le valorifice prin studiu individual. Școala de astăzi este mai departe de menirea ei reală decât este Pământul de centrul Galaxiei. Pun pariu că încă se mai folosește expresia Treci la locul tău! Probabil că într-o zi, un elev va răspunde tonului imperativ ale acestei expresii așa: Locul meu pe Pământ este viața mea și o locuiesc Aici, Acum, cu Iubire. - Andronicon.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu dinții strânși sau cu brațele deschise...?

Ai verificat robinetul?

Trupul este doar un Veșmânt