Fericire la plic?

Aristotel ne-a spus acum acum vreo două mii trei sute de ani în urmă că fericirea depinde doar de noi înșine. Perfect adevărat. Fericirea nu poate fi cumpărată și pentru că nu poate fi cumpărată nici nu poate face obiectul vreunei campanii de marketing, nu poate fi pusă periodic pe raftul de promoții, nu poate fi oferită ca bonus împreună cu vreun produs oarecare, dar se încearcă în campaniile de publicitate inducerea ideii că dacă vei consuma cutare sau cutare produs sau dacă vei cumpăra cutare sau cutare serviciu vei fi fericit.
Fericirea nu se poate alătura niciunui produs fabricat și niciunui serviciu inventat pentru că fericirea este un fenomen în totalitate interior. Fericirea nu poate fi confundată cu plăcerea pe care o simți atunci când bei un ceai de iasomie spre exemplu, când îți cumperi o mașină nouă sau când îți cumperi o pereche de pantofi. Plăcerea și fericirea nu sunt sinonime oricât de mult s-ar strădui vectorii de marketing să ne inducă acest gând.

Fericirea nu se poate cumpăra la plic, la kilogram sau la metru pătrat, ster sau liniar. Nu poate fi obținută împreună cu un produs pentru că nu intră în categoria 3 în 1: cumperi două kilograme de roșii și primești și unul de fericire gratis. Fericirea nu poate fi cuantificată în niciun sistem de evaluare. Dacă ar putea fi cuantificată în ceva, în orice sau direct în bani, atunci imediat se vor găsi unii care să-i facă o analiză de preț și să ne comunice cât costă și de unde se poate achiziționa. Băncile se vor repezi și ele să ofere credite celor care doresc să achiziționeze fericire cu confort sporit sau să facă investiții în domeniul fericirii pe termene medii și lungi. Bursele vor intra și ele în acest joc al iraționalului și vor lista fericirea. Mulți vor urmări cu atenție cursul și vor cumpăra și vinde acțiuni cu înscrisul fericire. Brokerii vor fi mulțumiți că s-au mai inventat niște acțiuni pe care le pot tranzacționa pentru clienții lor. Fericirea ar deveni în totalitate comercială și atunci ar fi doar un alt produs pe un raft dintr-un butic sau dintr-un magazin virtual, iar la vremuri de criză vom fi îndemnați să cumpărăm tot mai multă fericire pentru că doar prin sporirea consumului putem salva economia locală și mondială. O nebunie, nu alta! Noroc că este doar un exercițiu de imaginație, un model care ne arată ce ar putea deveni fericirea dacă am putea să o externalizăm din Inimile noastre și am putea să o cultivăm industrial în medii controlate pentru a fi siguri de producțiile viitoare pe care oricum le vom tranzacționa înainte de a semăna prin operațiuni specifice comerțului.   

Fericirea se naște în interiorul fiecăruia dintre noi și înflorește atunci când dobândim Cunoaștere și ne înțelepțim. Când înțelegem ce suntem și nu cine suntem. Fericirea crește în noi exponențial cu fiecare pas pe care îl facem către noi înșine, cu fiecare șoaptă pe care o auzim rostită de Înțeleptul din Inima noastră. Cum nu putem asculta șoaptele Inimii în vacarmul gândurilor, nu avem altă cale decât să ne așezăm în liniște și să ascultăm cu sufletul ciulit și cu mintea limpezită de gânduri. Atunci când ne aflăm în Ascultarea Inimii, trăim fericirea ca un Soare ce crește din Inima noastră. Lumina sa depășește limitele trupului nostru și trimite în infinit Razele  purtătoare ale Iubirii noastre. Fericirea este Pacea pe care o simți crescând din Inima ta și cuprinzând întreg Pământul. Este Comuniunea cu Viața ce pulsează pretutindeni în Univers. - Andronicon.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu dinții strânși sau cu brațele deschise...?

Ai verificat robinetul?

Trupul este doar un Veșmânt