O altfel de școală

În foarte multe țări din lume învățământul, ceea ce numim educație, atitudinea adulților față de copii și metodele folosite de părinți, educatori, învățători și profesori în procesul de pregătire a celor mici pentru viață, trece printr-o perioadă pe care aș numi-o de... neînțelegere a scopului și de aplicare a unor modele mai mult decât ineficiente. Răspunsul valabil pentru mine este cel dat de Maestrul cel mai drag sufletului meu:

„Într-o lume mai bună, copiii vor fi lăsați să se descurce singuri cât mai repede cu putință. Întregul efort al părinților va urmări să-l facă pe copil să-și folosească inteligența. Același lucru va fi urmărit

și de sistemul de învățământ. Poate că la început nu va fi foarte eficient, e drept, poate că răspunsul elevului, la care a ajuns singur, nu va fi foarte corect, nu va corespunde cu răspunsurile date în cărți, dar va fi inteligent. Și asta este tot ce contează. Însă noi distrugem inteligența copiilor pentru că ne preocupă pre mult răspunsul corect, nu cel inteligent. E o preocupare greșită. Să lăsăm răspunsul să fie inteligent, să fie puțintel original, să fie al copilului, să nu ne grăbim și răspunsul corect va veni singur. Să lăsăm copilul să-l caute, să se împiedice singur de el. De ce atâta grabă?” OSHO. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu dinții strânși sau cu brațele deschise...?

Ai verificat robinetul?

Trupul este doar un Veșmânt