La începuturile fotografiei
Jean Renoir aprecia invenția
lui Niepce și lui Dagurre și obișnuia să spună că acești inventatori i-au
eliberat pe pictori de corvoada realizării unor lucrări plicticoase cum erau
spre exemplu portretele unor negustori ai vremurilor sau portretele de familie
a unor bogătași.
„Impresioniștii acordau o mare importanță dezvoltării pe care o căpăta fotografia în viața epocii lor. Prietenul lor Charles Cros (unul dintre primii savanți care au făcut, în jurul anului 1869, fotografie în
culori) vedea în aceasta un mijloc de a studia problemele descompunerii luminii și de a duce mai departe experiențele impresionismului. Seurat, pe care tatăl meu l-a cunoscut destul de puțin, credea în studiul mișcării prin intermediul fotografiei. Pușca fotografică a lui Marey îl interesa.”
„Acum, negustorul care dorește să-și facă portretul se duce frumușel la vecinul său fotograf. Cu atât mai rău pentru noi, dar cu atât mai bine pentru pictură”. - Jean Renoir.
„Impresioniștii acordau o mare importanță dezvoltării pe care o căpăta fotografia în viața epocii lor. Prietenul lor Charles Cros (unul dintre primii savanți care au făcut, în jurul anului 1869, fotografie în
culori) vedea în aceasta un mijloc de a studia problemele descompunerii luminii și de a duce mai departe experiențele impresionismului. Seurat, pe care tatăl meu l-a cunoscut destul de puțin, credea în studiul mișcării prin intermediul fotografiei. Pușca fotografică a lui Marey îl interesa.”
„Acum, negustorul care dorește să-și facă portretul se duce frumușel la vecinul său fotograf. Cu atât mai rău pentru noi, dar cu atât mai bine pentru pictură”. - Jean Renoir.
Comentarii
Trimiteți un comentariu